تکنیک های سلامت

  • ۰
  • ۰

درمان خانگی کمردرد

درمان خانگی کمردرد

شاید هنگام بلند کردن بار سنگین بدجوری خم شدید یا اینکه آرتروز کمر دارید.

دلیل کمردرد شما هر چه که باشد هنگام کمردرد حرکت کردن برای شما دشوار است. تقریبا یک نفر از هر ۴ نفر به تازگی کمردرد داشته است و تقریبا همه می توانند انتظار کمردرد در یک مقطع از زندگی شان را داشته باشند.

درمان خانگی برای درد گودی کمر

  1. استراحت
  2. کشش و تمرین
  3. گرم کردن و سرد کردن
  4. درمان‌های طبیعی: ماساژ، طب سوزنی و یوگا برخی از درمان‌های طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش درد کمر کمک کنند
  1. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)
  2. وزن مناسب
  3. اصلاح وضعیت بدن
  4. استفاده از تجهیزات پشتیبان
  5. ارتقاء سلامت روان

 

درمان خانگی کمردرد درمان خانگی کمردرد - darmankhanegi 1 300x200 - درمان خانگی کمردرد

درمان کمردرد در پنج دقیقه

استفاده از کیسه سرما برای درمان درد کمر موثر است، اما در روزهای اول از اعمال سرما بهتر است استفاده کنید و پس از ۴۸ ساعت می توانید از گرما استفاده کنید.


به حرکت کردن ادامه دهید

توجه به سلامتی ستون فقرات با انجام فعالیت های روزانه و ورزش های هوازی، اما از زیاده روی خودداری کنید. در صورت درد، تنها نیاز است کمی فعالیت خود را کاهش دهید.

آموزش درمان کمردرد با ورزش

تمرین عضلات حمایتی کمر می‌تواند از کمردرد جلوگیری کند. ورزش‌هایی مانند دراز کشیدن و نشست برای بیماران با کمردرد مضر است.

درمان کمردرد در پنج دقیقه درمان خانگی کمردرد - darman khanegi kamardard 2 300x169 - درمان خانگی کمردرد

حرکات اصلاحی کمردرد

برای افراد دچار گودی کمر زیاد، قوز بیش از حد پشتی یا اسکلیوز، انجام حرکات اصلاحی کمردرد ضروری است و باید به صورت منظم حداقل ۳ ماه انجام شود.

بهترین ورزش برای کمردرد

برای جلوگیری از کمردرد، لازم است هر ۲۰ دقیقه یک بار از جای مان برخیزیم و حرکات کششی انجام دهیم. انجام ورزش‌هایی مانند یوگا نیز می‌تواند بهبود کمردرد کمک کند.

درمان سنتی کمردرد

برخی از روش های سنتی مانند روغن مالیدن و استفاده از بادکش نیز برای درمان کمردرد می توانند مفید باشند. بادکش به دو صورت بادکش گرم و سرد قابل انجام است. فواید بادکش کمر در تسکین دردهای ناشی از گرفتگی عضلانی به اثبات رسیده است. درمان سیاتیک با بادکش نیز جزو درمان های سنتی محسوب می شود.

درمان کمردرد برای همیشه

پیشگیری از کمردرد با تغییرات مناسب در ارگونومی محیط کار و مراقبت از وضعیت بدنی، می‌تواند بهترین راه درمان کمردرد باشد. از قوز کردن خود خودداری کنید و هنگام بلند کردن بار از زانوها خم شده و بار را به بدن خود نزدیک نگه دارید.

درمان کمردرد در زنان

خانم ها مستعد ابتلا به مشکلات کمر هستند، از جمله کمردرد مزمن پس از یائسگی و قائدگی. استفاده از کفش با پاشنه تخت یا کمتر از ۳ سانتی متر می تواند به درمان کمردرد کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر و انجام فیزیوتراپی کمردرد اینجا کلیک کنید.

  • ۰۳/۰۲/۰۳
  • مریم راستگو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی